شرایطی در اشخاص و موارد دیگر وجود دارد که طول دوره ها را در سیم کشی دندان متفاوت میکنند بهتراست که با آنها آشنا شوید. ما در این مطلب شما را در این زمینه آشنا میکنیم تا اطلاع کافی را بدست آورید. این موارد در این مطلب ذکر شده است . طول مدت درمان معمولاً با توجه به رشد صورت و دهان بیمار و شدت مشکل از یک تا سه سال متغیر است. میزان پیشرفت درمان برای تمام بیماران یکسان نیست و هر بیمار با سرعت متفاوتی به سیم کشی واکنش نشان می‌دهد، بنابراین مدت زمان درمان ممکن است متفاوت از مقدار برآورد شده باشد. تعهد و پشتکار بیمار در استفاده از کش ارتودنسی یا هدگیر مطابق تجویز ارتودنسی  عامل مهمی در موفقیت‌آمیز و موثر بودن درمان است. ارتودنسی پیشگیری یا زودهنگام تقریباً 6 ماه طول می‌کشد.

هزینه های  سیم کشی دندان

هزینه سیم کشی دندان بسته به نوع بریس، تکنیک پزشک معالج و مکان متفاوت خواهد بود:

  •  بریس فلزی: این نوع بریس ارزان‌ترین روش سیم کشی برای بزرگسالان است، البته از مشخص بودن آن نیز نمی‌توان چشمپوشی کرد.
  • بریس شفاف یا سرامیکی: هزینه درمان با بریس شفاف بیشتر از بریس فلزی است، اما چون همرنگ دندان است و جلب توجه نمی‌کند، انتخاب اول بسیاری از بیماران است. البته بریس شفاف قدری شکننده است و جایگذاری آن زمان‌برتر از بریس فلزی است. به علاوه چون نگهداری آن مشکل‌تر است، هزینه و زمان کلی درمان نیز افزایش می‌یابد.
  • بریس لینگوال: بریس زبانی پشت دندان‌ها قرار می‌گیرد و اصلاً مشخص نیست، اما از آنجایی که عمل جایگذاری آن پیچیده است، پرهزینه‌تر از بریس فلزی است.