معرفی ریتینر ثابت



ابزار دیگری در دندان برای رفع مشکلات دندان  به نان ریتینر ثابت است . شما در این مورد اطلاعاتی را در این مطلب کسب میکنید. برای معرفی این ابزار باید گفت که ریتینر ثابت  به شکل سیم نازک غیر فعالی است که به پشت (سطح زبانی) ثنایاها چسبانده می شود. بیمار نمی تواند نگهدارنده ثابت را بردارد. این ریتینر ها به صورت اختصاصی هر بیمار فرم داده می شوند تا به خوبی دندانها را در موقعیت خود نگه دارند. بعد از چند روز شما اساسا” فراموش می کنید که این سیم ها داخل دهانتان هستند.

مقایسه ریتینر ثابت و متحرک

ما استفاده از ریتینرهای ثابت را ترجیح می دهیم. نگهدارنده های ثابت در قیاس نگهدارنده های متحرک ضمن کنترل دقیقتر موقعیت دندانها، به لحاظ اقتصادی نیز در دراز مدت مقرون به صرفه تر هستند. اگرچه به طور معمول دست کم تا گذشت یکسال از زمان کشیدن دندانهای عقل ، ریتینر ثابت مورد نیاز است ولی توصیه می گردد تا پایان عمر باقی بمانند. تا وقتی که بهداشت ریتینرها به درستی رعایت گردد، شما می توانید آنها را داخل دهان نگهدارید. 

هیچ اطمینانی وجود ندارد که دندانهای شما با خارج نمودن فیکس ریتینر مرتب بمانند. اگر هم تصمیم به درآوردن ریتینر ثابت گرفتید می بایست دست کم از ریتینر شفاف ، شب ها استفاده نمایید. دندانها در طول زندگی ما جابجا می شوند و ریتنشن یک مقوله دراز مدت است.