مهم ترین گاربرد های ارتودنسی کاموفلاژ

برای شما گفته که یکی از شاخه های ارتودنسی به اسم کاموفلاژ است اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که این ارتودنسی در چه موارد کاربرد دارد و چگونه باید از این شاخه در چه مواردی استفاده کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

در این مقاله میخواهیم به کاربرد های ارتودنسی کامفولاژ اشاره کنیم 

عقب بودن فک پایین 

چنانچه بیمار بالغی از ناهنجاری عقب بودن فک پایین رنج می برد در موارد خفیف تا متوسط ناهنجاری فک به صلاحدید ارتودنتیست می توان با عقب تر بردن قوس دندانی بالا و جلو تر آوردن قوس دندانی پایین اقدام به کاهش اورجت (فاصله افقی بین دندانهای جلویی بالا و پایین) نمود. 
برای این منظور مانند کیس روبرو ممکن است به کشیدن دو دندان آسیای کوچک در فک بالا نیاز باشد. البته در مواردی هم تنها به کمک الاستیک های بین فکی کلاس II ممکن است روابط دندانی قابل قبولی بدست آید

 

استفاده از ارتودنسی کاموفلاژ 

ارتودنسی به عنوان یکی از مهمترین ها و محبوبترن شاخه های پزشکی به نوبه خود دارای شرایط و شاخه های بسیار مختلفی است که شما در این مطلب یکی از آنها با نام ارتودنسی کاموفلاژ را بررسی خواهید کرد.و خواهید خواند که این ارتودنسی چه کاربرد هایی دارد.

کاموفلاژ به معنای جبران می باشد. ارتودنسی کاموفلاژ هم در مواردی کاربرد دارد که علی رغم وجود ناهنجاری فکی در بیمار بزرگسال، او حاضر به جراحی فک نباشد. در این صورت برای جبران ناهنجاری فکی موجود ممکن است بتوان اقدام به جابجایی دندانهای فکین در جهاتی معین نمود تا بدین ترتیب ظاهر اختلال اسکلتی موردنظر بهبود یافته  و در عین حال روابط دندانی قابل قبولی بدست آید.

ارتودنسی کاموفلاژ ناهنجاری تنگی فک بالا با افزایش بعد عرضی قوس دندانی

 ارتودنسی

متخصص ارتودنسی