هدگیر گردنی چیست؟

همانطور که پیشتر برای شما صحبت کرده ایم انواع بسیار زیادی از هدگیر ها در دنیای ارتودنسی وجود دارد.ما در این مطلب برای شما اطلاعات بسیار مفیدی را درباره یکی از این نمونه ها با نام هدگیر گردنی در نظر گرفته ایم.پس اگر میخواهید از این هدگیر ها استفاده کنید ابتدا این مطلب را تا انتها بخوانید.

یکی از رایج‌ ترین انواع هدگیر، هدگیر دارای نوار گردنی است. این وسیله دارای سیم U شکلی است که به بندهای موجود روی دندان‌های عقبی شما متصل می‌شود و نیز دارای پدی است که پشت گردن قرار می‌گیرد. این وسیله برای کند کردن رشد فک بالا و تسهیل رشد فک پایین به کار می‌رود. معمولاً این مانور برای اصلاح رشد فک در افرادی توصیه می‌شود که فک پایین شان عقب بوده و در حال رشد باشند.
به علاوه هدگیر گردنی می‌تواند جهت عقب بردن دندانهای آسیای فک بالا مفید واقع شود. این روند به ارتودنتیست کمک می‌کند تا فضای لازم برای مرتب کردن دندان‌های جلویی را فراهم کند یا اورجت بیش‌ از حد را کاهش دهد. گاهی اوقات هم این نوع هدگیر به عنوان انکوریج برای نگه ‌داشتن دندان‌های عقبی به کار می‌رود وقتیکه دندان‌های جلویی به عقب کشیده می شوند.

هدگیر گردنی برای کند کردن رشد فک بالا و تسهیل رشد فک پایین به کار می‌رود. معمولاً این مانور برای اصلاح رشد فک در افرادی توصیه می‌شود که فک پایین شان عقب بوده و در حال رشد باشند.

انواع هدگیر را بشناسیم

هدگیر ارتودنسی  انواع متعددی دارد که هر یک به منظور بهترین کارایی برای وضعیتی خاص طراحی شده‌اند. ما طرح درمانی را برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا نیازهای اختصاصی شما را در بر گیرد و مناسب ‌ترین نوع هدگیر را برای شما انتخاب می کنیم، به علاوه درباره نحوه استفاده و مراقبت از هدگیر نیز شما را راهنمایی خواهیم نمود

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی