آشنایی کامل با مفهوم ارتودنسی

ما در مطالب قبلی به شما اطلاعات بسیار زیادی درباره ارتودنسی و راه های انجام این علم داده ایم اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از ارتودنسی برای شما چه مفهومی دارد و مفهوم کامل وکلی ارتودنسی چیست.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید اگر شما هم به دنبال استفاده از ارتودنسی هستید.

برای آشنایی با ارتودنسی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .
معمولاً در جامعه ما ارتودنسی به معنای ردیف کردن دندانها به منظور ایجاد زیبائی است ولی در واقع این رشته دامنه فعالیت گسترده تر و وسیعتری دارد. ارتودنسی شاخه ای از علم دندانپزشکی است که هدف آن ایجاد رابطه درست بین تمامی ساختارهای صورت یا تصحیح روابط نادرست میان آنهاست. هدف اصلی از ارتودنسی، پیشگیری از ایجاد تغییرات دائمی نادرست در قسمت های محتلف صورت است که با تشخیص، پیشگیری و یا درمان به موقع صورت می گیرد. روابط نادرست ساختارهای صورت با یکدیگر علاوه بر زیبائی، در تنفس، تکلم و تغذیه نیز ممکن است اختلال ایجاد کنند

شیوه های صحیح پیشگیری از ابتلا به ناهنجاری فک و صورت

اگر چه ارث نقش مهمی درایجاد ناهنجاریهای فک و صورت دارد ولی با رعایت برخی موارد می توان تا حد زیادی از این ناهنجاریها جلوگیری کرد از جمله:

  • اهمیت دادن به دندانهای شیری و مراقبت از آنها؛ بی توجهی به دندانهای شیری باعث از دست رفتن زودهنگام این دندانها و رویش نادرست دندانهای دائمی میشود. بعد از رویش دندانهای شیری باید کودک را جهت مسواک کردن دندانهایش کمک کنیم. بهتر است والدین برای مدتی دندانهای کودک را مقابل آینه مسواک بزنند تا کودک طریقه مسواک زدن صحیح را یاد بگیرد. اگرکودک اصرار دارد که خودش دندانهایش را مسواک بزند والدین باید همزمان با کودک دندانهایشان را مسواک بزنند تا کودک روش مسواک زدن صحیح را یاد بگیرد. بهترین سن مراجعه جهت معاینه ارتودنسی هنگام رویش دندانهای دائمی جلو است.
  • مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشک؛ بعد از رویش اولین دندانهای دائمی مشاوره با دندانپزشک می تواند از ابتلا به بسیاری از ناهنجاریهای فک و صورت جلوگیری کند.
  • جلوگیری از ایجاد عادتهای غلط در کودک؛ بعضی از عادتهای غلط کودکان مثل مکیدن انگشت، فشردن زبان به طرف جلوی دهان، مکیدن یا جویدن لب و جویدن ناخن باعث ایجاد ناهنجاری می شود.

ارتودنسی

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی