ارتودنسی زبانی چیست؟

تا به این مطلب برای شما شیوه های بسیار مختلفی از ارتودنسی را معرفی کرده ایم اما در این مطلب برای شما به بررسی یکی دیگر از شیوه های ارتودنسی با نام ارتودنسی زبانی یا ارتودنسی لینگوال آشنا خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

برخلاف ارتودنسی ثابت به روش معمول که در آن دستگاههای ارتودنسی به سطح خارجی دندان ها متصل می شود در ارتودنسی زبانی یا لینگوال دستگاهها به سطح داخلی دهان و پشت دندان ها (سمت زبان) متصل شده و کاملا پنهان و غیر قابل رویت می باشند. در این روش به علت متصل شدن وسایل به سطح داخلی دندانها بیمار بسیار احساس ناراحتی کرده از این جهت که زبان در برخوردد با دستگاه ها بسیار دچار آسیب می گردد به همین دلیل و البته محدودیت های لابراتواری هنوز در ایران از این سیستم درمانی استقبال چندانی نشده است.

ارتودنسی شفاف چیست؟

یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی ، ارتودنسی نامرئی یا همان پلاک های شفاف می باشد که از مزایای این سیستم میتوان به غیرقابل رویت بودن، متحرک بودن و همچنین داشتن بهداشت بهتر اشاره کرد. از اینرو از محبوبیت بسیاری برخوردارند. همچنین این پلاک ها به دلیل متحرک بودن  همکاری بالای بیمار را خواستار است و دارای هزینه بسیار بالایی به نسبت درمان ارتودنسی معمول می باشد

جایگزین ارتودنسی

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی