نقش لیزر در ارتودنسی چیست؟

تا به این مطلب برای شما اطلاعات بسیار زیادی درباره انواع دستگاه های ارتودنسی داده ایم اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که لیزر های ارتودنسی چه نقشی را در ارتودنسی ایفا میکنند.برای داشتن اطلاعات کافی درباره این محصول ادامه این مطلب را از دست ندهید.چرا که برای شمابسیار مفید خواهد بود.

بهتر است قبل از ذکر فواید و ضرر لیزر در انجام عمل  ارتودنسی  به شرح نقش لیزر در ارتودنسی  پرداخت:
در ارتودنسی استفاده از لیزر درمانی کاربرد بسیاری دارد. لیزرهایی که امروزه دندانپزشکان از آن در عمل ارتودنسی استفاده می کنند برای بافت های نرم و سخت در دندان ها نیز استفاده می شود. دانستن ویژگی های لیزر از قبیل طول موج و قدرت و زمان بندی از مواردی است که باید دانست تا اثر مطلوبی در بافت داشته باشد. استفاده از لیزر جزء درمان هایی در ارتودنسی می باشد که بدون درد و خونریزی می باشد و به صورت سریع عمل می کند.
لیزر درمانی با ارتودنسی


شناخت انواع لیزر در ارتودنسی

حال به بررسی انواع لیزرهای کاربردی در زمینه ارتودنسی می پردازیم:
لیزر Co2
این نوع لیزر به دلیل این که طول موج بسیار بالایی دارد برای بافت های نرم استفاده می شود و قابل جذب بسیار بالا در آب را دارد. از این لیزر برای بافت های سخت استفاده نمی شود. این لیزر قابلیت حذف سریه بافت نرم را دارد و همچنین سرعت زیادی در عمق نفوذ دارد و به خاطر همین برای عمل بافت نرم از این نوع لیزر استفاده می شود.
لیزر Erbium
از لیزر اربیوم این روزها بیشتر برای برنامه های ارتودنسی در دندان استفاده می شود. از این نوع لیزر برای از بین بردن بافت های سخت استفاده می شود

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی