خدمات کلینیک دندننپزشکی سیمادنت

ایمپلنت کلینیک سیمادنت
امروزه پر طرفدارترین درمان در دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ، سفید کردن یا بلیچینگ دندان است.
در دندانپزشکی زیبایی برای داشتن دندان هایی زیبا و سالم روش های مختلف و متفاوتی وجود دارد. که در این مقاله به معرفی برخی از آنان می پردازیم.

در چه مواردی نیاز است به دندانپزشک زیبایی مراجهعه کنیم؟

  • افرادی که دندان هایی بد شکل یا کوچکتر از حد طبیعی دارند و یا به صورت مادرزادی یک دندان، دندان مجاور در محل غیر طبیعی رویش می یابد باعث میشود تا از باز کردن دهان خود و یا لبخند زدن امتناع کنند. اما امروزه با توجه به پیشرفت های بسیاری که در زمینه های مختلف از جمله دندانپزشکی رخ داده است باعث شده تا با حداقل تراش یا بدون تراش با استفاده از پوشش از جنس کامپوزیت (مانند کامپوزیت ونیر) یا سرامیک (مانند لمینیت سرامیکی)شکل و اندازه مناسب را ایجاد و لبخند طبیعی و زیبا برای بیمار فراهم نمود.
  • شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده باشد که فضای زیادی بین دو دندان شما وجود داشته و از مسئله ابراز ناراحتی کرده باشید. اما می توان گفت که با وجود متخصصین دندانپزشکی زیبایی دیگر نیازی به نگرانی و ناراحتی نیست. زیرا امروزه میتوان به راحتی با استفاده از کامپوزیت یا لامینیت سرامیکی (صفحه چینی ) که در دنیای دندانپزشکی پدید آمده است فضاهای موجود را بست و ظاهری بسیار زیباتر ایجاد نمود.
  • همچنین ممکن است برخی افراد به دلایل مختلف از داشتن دندان های زیبای خود بی بهره باشند به این صورت که فضای خالی زیادی بین دو دندان آنها وجود داشته باشد در واقع بی دندانی و فضای خالی ناشی از آن هم دارای ظاهری نامناسب هم در جویدن غذا مشکل‌ساز است. اما در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی با استفاده از روش ایمپلنت میتوان به طرح لبخند زیبا رسید. در روش ایمپلنت با استفاده از ابزار های مختلف یک دندان بسیار زیبا جایگزین فضای خالی خواهد شد و به آرامش خواهید رسید.

ایمپلنت

ایمپلنت ها برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده می شوند.
در روند ایمپلنت کردن، دندانپزشک پیچ تیتانیومی کوچکی را در محل دندان از دست رفته، وارد استخوان فک می کند که به عنوان پایه ی روکش ایمپلنت عمل می کند.
ایمپلنت از دندان های اطراف قابل تشخیص نیست
و پس از پیوند خوردن ایمپلنت با استخوان و بافت های مجاور دندانی امن و همیشگی برای بیمار خواهد شد.
بیماران باید بهداشت دهان و دندان را در طول دوره جاگذاری ایمپلنت دندان به طور کامل رعایت کنند
تا ماده پلاک و ذرات باقی مانده ی غذایی از محل ایمپلنت پاک شوند.

ارتودنسی دندان

یکی از مواردی که به زیبا شدن دندان های شما کمک میکند و از روش های قدیمی تر اصلاح طرح لبخند به شمار می رود ارتودنسی است. در ادامه میخواهیم به انواع ارتودنسی بپردازیم.

ارتودنسی کلینیک سیمادنت

  • ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت براکت هایی روی هر دندان چسبانده می شود. این براکت ها با استفاده از یک سیم به هم متصل می شوند. بیمار نمی تواند این ارتودنسی را از دهان خود خارج کند. هدف ارتودنسی ثابت حرکت دندان ها و تراز کردن دندان های فک بالا با فک پایین است.

  • ارتودنسی متحرک

در این نوع ارتودنسی از صفحات پلاستیکی استفاده می شود که سقف دهان یا کام را می پوشاند و با یک سیم قوس دار چند دندان را نیز نگه می دارد. بیمار می تواند در صورت لزوم مثلا هنگام غذا خوردن آن را از دهان خود خارج کند این نوع ارتودنسی خیلی باعث حرکت دندان ها نمی شود و معمولا برای مشکلات فکی و در سنین پایین استفاده می شود.

  • ارتودنسی شفاف

در این نوع ارتودنسی برای دیده نشدن براکت ها از نوع شفاف یا بی رنگ آن استفاده می شود که به آن ارتودنسی شفاف گفته می شود. ارتودنسی شفاف چون کمتر دیده می شود در بین بزرگسالان خیلی محبوب شده است.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

در ابتدا قصد داریم توضیح دهیم که اصلاح طرح لبخند به چه معنی است. دقت نمایید که اصلاح طرح لبخند در واقع به این معنی است که شما دندان سالمی دارید اما از ظاهر آن راضی نیستید. این موضوع می تواند به بهم ریختگی دندان شما اشاره نماید و یا به رنگ نامناسب آن و در بعضی از مواقع به سایز نامناسب دندان شما نیز مربوط خواهد شد، بنابراین اصلاح طرح لبخند یک نوع روش زیبایی بوده و جنبه درمانی ندارد.
با وجود توضیحاتی که در این خصوص مشخص می شود، اصلاح طرح لبخند امکان پدید آوردن عوارض و یا تهدیداتی برای دندان شما را به دنبال خواهد داشت. در خصوص عوارض اصلاح طرح لبخند می توان به مسایلی از جمله ارتودنسی، سفید نمودن و ایمپلنت اشاره نمود. دندانپزشکی زیبایی بر طبق شرایط دهان و دندان شما بهترین مشاوره را اعمال خواهد نمود.

اصلاح طرح لبخند کلینیک سیمادنت

عوارض درمان ارتودنسی در اصلاح طرح لبخند

همانطور که می دانید ارتودنسی به مرتب سازی دندان مشهور است. یکی از مشکلات بسیار مشخص در خصوص ارتودنسی فضای کوچک فک و کشیدن دندان سالم می باشد. اگر فضای کافی برای حرکت دندان ها فراهم نباشد دندانپزشک مجبور به کشیدن یک یا چند دندان خواهد شد و این موضوع به نوعی از دید منطقی عجیب و یا ناخوشایند به نظر می رسد.
یکی دیگر از مشکلاتی که ارتودنسی دندان به وجود می آورد دشواری در خصوص مسواک زدن صحیح و در نهایت تغییر رنگ دندان شما می باشد. با توجه به وجود براکت احتمال جمع شدن جرم بر روی دندان ها بسیار است و این موضوع در نهایت روند پوسیدگی دندان را سریعتر می نماید. با رعایت نکات بهداشت جای نگرانی در این خصوص نخواهد بود.

عوارض روش بیلیچنگ در اصلاح طرح لبخند

دندان هایی که دارای رنگ نامناسب هستند و یا تغییر رنگ داده اند نیاز به سفید نمودن دارند، در روش بیلیچینگ برای اصلاح طرح لبخند عموماً از ماده شیمیایی استفاده می شود که داخل عاج دندان نفوذ می نماید و این موضوع احتمال کم شدن استحکام دندان را به دنبال خواهد داشت. در اصلاح طرح لبخند به روش بلیچینگ می بایست از بهترین دندانپزشک استفاده نمایید، به طور کلی استفاده از این روش به صورت طولانی مدت توصیه نمی شود. با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان عوارض این روش را کمتر نمود. به طور کلی پس از سفید نمودن دندان از خوردن غذاهای رنگدانه دار پرهیز نمایید.

عوارض روش ایمپلنت دندان در اصلاح طرح لبخند

همانطور که می دانید یکی از جدیدترین روش های اصلاح طرح لبخند ایمپلنت دندان و در واقع پر نمودن فضای بدون دندان است. موضوعی که در این خصوص اغلب دیده می شود عدم تحمل بیمار برای پایه هایی است که در فضای خالی اعمال می شود. این موضوع به صورت کوتاه مدت بوده و پس از یکپارچه سازی دیگر مشکلی نخواهید داشت. دقت نمایید که درد ناشی از ایمپلنت دندان اغلب به صورت دوره ای بوده و می تواند با مصرف مسکن برطرف شود.
مورد بعدی که از جمله عوارض اصلاح طرح لبخند مطرح شده است موادی است که در هنگام پرنمودن دندان استفاده می شود که به نام کامپوزیت و یا آمالگام مشهور است. این ماده حاوی جیوه می باشد و بر طبق بررسی های انجام شده جیوه برای بدن انسان ضرر دارد. دقت نمایید که در این خصوص هنوز منبع رسمی دیده نشده و از این مواد به عنوان ماده ای بسیار مقاوم برای پر نمودن دندان استفاده می شود